admin@pro-en.ir

 





 

 بخش  A:


متن زیر را خوانده و به سوالات پاسخ دهید


اصطکاک ابتدا بایستی در طراحی سیستم با کاهش آن تا حد ممکن از طریق طراحی خوب سخت افزاری در نظر گرفته شود. با این حال،محدودیت های هزینه وجود دارند که ممکن است بازدارنده باشند. دیتر (لرزیدن) روش ساده ای برای کاهش اصطکاک استاتیکی است که برای مدت زیادی استفاده شده است. دیتر میتواند به صورت الکتریکی یا مکانیکی توسط یک لرزاننده (یعنی در خلبان اتوماتیک های اولیه) ایجاد گردد.
پیشرفتهای اخیر در کنترل کامپیوتری امکان کاهش تاثیرات اصطکاک با تخمین و کنترل را نشان داده اند. اصطکاک استاتیکی اصطکاک هنگام چسبندگی می باشند. نیروی مورد نیاز برای غلبه کردن بر اصطکاک استاتیکی و حرکت اولیه نیروی جدایی نامیده می شود. حداکثر نیروی اصطکاک به طور معمول در یک جابجایی اندک از نقطه شروع اتفاق می افتد. دشواری عمده هنگام مدلسازی اصطکاک مشکل تشخیص می باشد زمانی که سرعت صفر باشد. یک علاج برای این مشکل در مدل ارائه شده توس کارناپ یافت شده است.


1-گزینه 1صحیح است. این پاراگراف در مورد
……………
1) نیروی واکنشی بین دو سطح در تماس
2) روش های طراحی برای کاهش ارتعاش
3) مدلسازی دیتر(لرزنده) در سیستم های مکانیکی
4)  طرح اولیه سیستم های کنترل کامپیوتری

2)  گزینه 2صحیح است پاراگراف بیان می کند که ……….
1)  خلبان اتوماتیک و دیتر دارای معنای مشابه می باشند
2)خلبان اتوماتیک مثالی از دیتر مورد استفاده است.
3)خلبان اتوماتیک تنها کاربرد دیتر مورد استفاده است
4)خلبان اتوماتیک اولین سیستم است که از دیتر استفاده کرده است.


3-گزینه 3صحیح است از پارگراف نتیجه گیری می گردد که :…………………..
1) نیروی جدایی ثابت است.
2) قبل از لغزش، نیروی اصطکاک ثابت است.
3) یک جابجایی قبل-لغزشی بین سطوح تماسی وجود دارد.
4)  قبل از لغزش، جابجایی نسبی بین سطوح تماسی صفر است.


4-گزینه 1صحیح است کدامیک از جملات زیر صحیح است؟
1) کارناپ مساله تشخیص را هنگامی که سرعت صفر باشد توضیح داده است.
2) کارناپ مساله تشخیص را هنگامی که سرعت صفر باشد چشم پوشی کرده است.
3) کارناپ پیشگام مشکل تشخیص هنگامی که سرعت صفر است می باشد.
4) کارناپ راه حلی برای مساله تشخیص هنگامی که سرعت صفر باشد پیشنهاد کرده است.

5-گزینه ۱صحیح است. پاراگراف بیان می کند که ………………..
1) اصطکاک دارای تاثیر معکوس روی سیستم کنترلی است.
2) اصطکاک میتواند با طراحی کنترلی جبران گردد.
3) سیستم کنترلی میتواند اصطکاک را از سیستم حذف نماید.
4) سیستم کنترلی برای مدل سازی و تخمین اصطکاک استفاده می گردد.


 

بخش B:
متن زیر را خوانده و به سوالات پاسخ دهید


مهندسان مکانیک نقش بارزی در افزایش ایمنی، انرژی و قدرت اقتصادی، لذت، و کیفیت کلی عمر در سراسر جهان ایفا می کنند. اگر چیزی حرکت کند یا از انرژی استفاده نماید، میتوان نتیجه گرفت که یک مهندس مکانیک احتمال در طراحی یا تولید آن دخالت داشته است. همزمان، انتظار می رود که مهندسان مکانیک نتایج جهان-واقعی از جایگزین های توسعه فناوری را به تصمیم گیرندگان و نشریات درک کرده و انتقال دهند. این مهارت ها از طریق آموزش، کارآموزی و تجربه به دست می آیند. پایه قدرتمند در ریاضیات، علوم پایه و مهارت های زبان از اهمیت اساسی می باشند. توانایی در ارتباطات نوشتاری و شفاهی برای موفقیت در مطالعات مهندسی مکانیک مهم بوده و دوره ها در موضوعات مکانیک و مربوط به فناوری میتوانند به دانش آموزان در آغاز درک عملیات مهم از پروژه های فنی کمک کند. در حالیکه برنامه های مهندسی مکانیک ممکن است در محتوای خاص و جزئیات تغییر کند، لیکن آنها با یک فلسفه آموزشی مشترک مرتب می باشند.

برنامه ها یک آموزش گسترده با یک تمرکز روی قوانین اساسی و پایه به عنوان ابزارهای اصلی مورد نیاز برای تجربه حرفه ای مهندسی مکانیک ارائه می کنند.
چشم اندازهای اشتغال برای مهندسان مکانیک نیرومند می باشند، خصوصا جایی که مهندسیان محلی در حال رشد باشند. بخش های صنعتی که در آنها مهندسان مکانیک کمک های مهمی را به طور مشترک ایجاد کرده اند از نظر تعداد زیاد می باشند. بعلاوه، صنایع داروسازی و پزشکی فرصت های مهیجی برای مهندسان مکانیک ارائه می کنند تا با علوم زندگی ارتباط پیدا کنند. حتی صنایع سرگرمی به شدت بر مهندسان مکانیک برای اثرات خاص و تجهیزات راه آهن پرپیچ و خم پارک متکی می باشند. بخش عمده این کار در شرکت های موجود از چند-ملیتی های بزرگ تا شرکت های محلی کوچک می باشد. با تجربه و آموزش بیشتر، برخی مهندسان مکانیک به موقعیت های قانونی و مدیریتی گام برداشته اند. سایرین مسیر تحقیقاتی و تدریس پژوهشگرانه را ادامه داده اند. کار یک مهندس مکانیک متنوع و جهانی می باشد، و تخصص های آنها با یک فاکتور مشترک مهم یادگیری پیوسته مشخص می گردند. یک محصول جدید مهندس، ابزار جدید مهندس دیگر می باشد. مهندسان مکانیک در بیزینس با پیشبرد تکنولوژی بوده و در یک شیوه سریع و روی یک مقیاس جهانی کار می کنند. با این حال، برای باقی ماندن بر سر رقابت در سراسر تخصص یکی، آنها بایستی به طور پیوسته توسعه های جدید را در حوزه یادگرفته و استفاده کنند. هر
تغییر شغل، پروژه و ارتقا نیازهای یادگیری جدیدی تولید می کند.
مهندسانی که در جامعه های حرفهای فعال می باشند مزیت رقابتی به دست آورده، دانش و مهارت خودشان را بالا برده و مهارت های مدیریتی را کسب می کنند.

6-  گزینه1صحیح است تمام موارد زیر در متن می باشند به جز………….
1)  مهندسان مکانیک با یک استعداد ذاتی طبیعی زاده می شوند.
2)  مهندسی مکانیک یک حرفه می باشند که نیازمند مهارت های خاصی است.
3) مهندسی مکانیک تقریبا بر هر جنبه از زندگی روزانه ما تاثیر می گذارد.
4)  برخی مهندسان مکانیک به موقعیت های قانونی یا مدیریتی گام بر میدارند.


7- گزینه 4صحیح است مطابق متن، برنامه های مهندسی مکانیک
1)  محتوای و جزئیات را تثبیت کرده است
2)  بر حرکات سیاسی تاثیر می گذارد.
3)  دارای یک جنبه اشتغال تیره و مبهم می باشد
4)  فلسفه آموزی مشابهی را به اشتراک می گذارد


8-گزینه2صحیح است واژه (این کار) در خط 20 اشاره دارد به :
1)  صنعت پزشکی
2)  مهندسی مکانیک
3)  صنعت قطار ریلی پرپیچ و خم
4)  صنعت داروسازی

9-گزینه 9صحیح است از جمله محصول جدید یک مهندس ابزار جدید  مهندس دیگر استبرمی آید که
1)  مهندسی مکانیک پیشرفت جهانی و سریعی دارد
2)  یک رقابت در سراسر تخصص مهندس وجود دارد.
3)هر محصول جدید باعث ترویج و نیاز یادگیری جدید برای مهندس دیگر می شود.
4)  یک محصول جدید از یک مهندس فرصتی از پیشرفت جدید در حوزه می باشد.


10-گزینه 3صحیح است با توجه به متن، میتوان به این نتیجه کلی رسید
که مهندسی مکانیک هست:
1)  یک حوزه مطالعه با لمس بر هر جنبه از زندگی می باشد
2)  یک تجربه فنی با یک تمرکز روی اصول اولیه
3)  یک فرایند طولانی مدت برای به دست آوردن یک مزیت رقابتی
4)  یک توانایی مورد نیاز شغلی در ارتباطات نوشتاری و شفاهی


 

بخش C:


متن زیر را خوانده و به سوالات پاسخ دهید


روزی بدون مهندسی مکانیک را تجسم کنید. شما در یک اتاق سرد بیدار می شوید بدون سیستم های گرمایشی مدرن، و هر درخت در محدوده 400 مایل قبلا سوخته است. از آنجایی که شما نمی توانید چراغ روشن کنید و ژنراتورهای برقی هرگز اختراع نشده اند شما تلوتلو می خورید و شما تصمیم می گیرد تا یک دوش باطراوت بگیرید. شما آب را باز می کنید، با خشونت به یاد می آورید که آب داغ تنها در آبگرم های مجلل وجود دارد که چوب وارد می کنند. از مهندسان برق و شیمیایی باهوش تشکر می کنید که رادیوهای ترانزیستور با قدرت باتری ساخته اند. بعد از 4۵دقیقه موزک جیغ مانند (بلی، البته مهندسان مکانیک نیز اسپیکرهای موزیک طراحی می کنند) شما تصمیم به خوردن صبحانه می گیرید. بعد از سوارشدن به دوچرخه خودتان (شما هنوز آن را دوچرخه می نامیداگرچه آن شبیه یک تانک به خاطر مواد غیرانعطاف-پذیر با وزن ۵0پوند و بدون چرخ دنده است) شما در تلاش رسیدن به کافه محلی، در خیال یک روش اتوماتیک از
حرکت در سراسر جهان یا حتی پرواز از هوا می باشید. صبح شما را تاریک و بدخو می یابید خصوصا هنگامی که شما تشخیص دهید که باقی روز دارای 
وضعیت اسفناک تری در مغازه برای شما باشد. شما مرتب کردن، شستن و خشک کردن و تا کردن لباس های تان به صورت مرتب توس ماشین چرخان را تصور می کنید و ماشین های پرواز که میتوانند از یک انعکاس صدا در یک دره تنگ سبقت گرفته و سایرین که سریع تر از یک ستاره ثاقب می باشند. شما ربات های ریز را تشخیص میدهید که میتوانند قلب،ذهن و سلامتی بدن، انسداد ها و مریضی ها را کاوش کرده درمان کنند. آن میتواند جوامع مختلف از مردان و زنان ویژه را که با هدف مشترکی از ایجاد زندگی امن تر، سالم تر، و خوشایندتر به هم پیوند خورده اند به کار بگیرد.
شما تشخیص میدهید که مانند سازندگان هرم یا یک ارتش مورچه، این مهندسان میتوانند تشخیص یا فهم فردی کمی به دست آورند. مهندسان دوست داشتن را با تمیزکنندگان مکشی بهتر، ابزارهای قدرت موثرتر و کارخانجات تصفیه فاضلاب تمیزتر بیان می کنند. اختراعات آنها همیشه هنرمندانه نمی باشد بلکه  فاضلاب خام پرت شده از یک پنجره طبقه دوم 
نیز ممکن است. در یک جهان پرلغت که صحبت کردن ارزان است،

مهندسان دارای یک سودمندی و قدرت می باشند که به آسانی جعل نمی گردد. بعد از یک روز بدون مهندسی مکانیک، آن شما را شگفت زده خواهد کرد که این زندگی میتواند حتی مانند بدون حرفه های ارزشمند مانند وکلا، دلالان ملک واقعی یا بازیکنان بسکتبال باشد.
11- گزینه4صحیح است متن پیشنهاد می کند که …………………………
1)  انسانها به مهندسان مکانیک برای تولید الکتریسیته نیازمندند.
2)  سایر شغل ها مهندسان مکانیک را قادر به کسب پول می کنند.
3)  خیال مهندسان مکانیک است که منجر به ابداع و اختراع می گردد.
4)  زندگی انسان به شدت بستگی به مهندسی مکانیک دارد.


12-گزینه 4صحیح است .واژه crankyدر سطر 12به معنی کدام نزدیک تر است:
1)  تیره و تاریک
2)  بدخلق
2)  ناخوشایند
4)  بی تاثیر 

13-گزینه 4 صحیح است میتوان دریافت که در طول زندگی بدون مهندسی مکانیک:
1) 15دقیقه برای وارد شدن در کار با یک دوچرخه طول می کشد
2)  جوامع مختلف شغلی به یکدیگر نزدیک می باشند
3)  افراد مهمان نواز، مطمئن و سالم تر می باشند.

14- گزینه 4صحیح است واژه آندرخط 23 اشاره دارد به …………………..

1) زندگی بدون مهندسی مکانیک
2) یک روز بدون مهندسی مکانیک
3) یک روز بدون مهندسان مکانیک و آموزش
4) زندگی بدون مهندسان مکانیک و سایر شغل های آموزش دیده


15-گزینه ۱صحیح است کدام یک از موارد زیر میتواند از عبارت
این
مهندسان میتوانند شناخت فردی اندکی به دست آورند
نتیجه گیری گردد:
1) مهندسان مکانیک ترجیح میدهند تا شناخته شوند.
2) کار تیمی کلید موفقیت مهندسان مکانیک است
3) مهندسان مکانیک ترجیخ میدهد تا دارای شناخت کمی باشند.
4) فردیت چیزی است که مهندسان مکانیک را موفق می سازد.


 

بخش D:


متن زیر را خوانده و به سوالات پاسخ دهید.

ارتعاش حرکت یک ذره یا جسم یا سیستم از اجسام وصل شده جابجا شده از یک موقعیت تعادل می باشد. اغلب ارتعاشات در ماشین ها و سازه ها نامطلوب می باشند از آنجایی که آنها تولید تنش های افزایش یافته، اتلافات انرژی، باعث سایش اضافی ، افزایش بارهای بیرینگ، القای خستگی، ایجاد ناراحتی مسافر در وسایل نقلیه و جذب انرژی از سیستم می نمایند. قطعات ماشین دوار نیازمند تعادل صحیح به منظور جلوگیری از اسیب ناشی از ارتعاشات می باشند.
ارتعاشات رخ میدهند زمانی که یک سیستم از یک موقعیت تعادل ثابت جابجا می شود. این سیستم تمایل به برگشت به این موقعیت تعادلی تحت عمل نیروهای بازگرداننده دارد (مانند نیروهای الاستیک، به مانند یک جرم متصل شده به یک فنر یا نیروهای گرانشی به مانند یک پاندول ساده) (۱ مثال از نیروهای الاستیک و گرانشی.) این سیستم حرکت جلو و عقب را در سراسر موقعیت آن از تعادل حفظ می کند. یک سیستم ترکیبی از المان ها می باشد که تمایل به کنش با همدیگر برای اجرای یک هدف می باشند.
برای مثال، یک اتومبیل یک سیستم می باشد که المان ها چرخها، تعلیق، بدنه ماشین و مانند آن می باشند. یک المان استاتیک المانی است که خروجی در هر زمان داده شده تنها بستگی به ورودی در آن زمان (سینکرون) دارد در حالیکه یک المان دینامیکی موردی است که خروجی فعلی آن بستگی به ورودی های قبلی دارد. در روش مشابه نیز ما از سیستم های استاتیک و دینامیک بحث می کنیم. یک سیستم استاتیکی حاوی تمام المان ها می باشد در حالیکه یک سیستم دینامیکی حداقل حاوی یک المان دینامیک می باشد.


یک سیستم فیزیکی تحت یک مبادله یا پراکندگی انرژی متغیر-زمانی در میان یا داخل مخزن اصلی یا دستگاه های پراکنده کننده گفته می شود که در یک حالت دینامیکی است. تمام المان ها در کل غیرفعال نامیده می شوند یعنی آنها ناتوان از تولید انرژی خاصل می باشند. : سیستم دینامیکی متشکل از یک تعداد محدودی المان های مخزن گفته می شود که گسسته یا فشرده می باشند، در حالیکه یک سیستم حاوی المان هایی که در فضای فیزیکی متراکم می باشند پیوسته نامیده می شود. توصیف تحلیلی دینامیک های مورد گسسته یک مجموعه از معادلات دیفرانسیلی معمولی می باشددر حالیکه برای مورد پیوسته آن مجموعه ای از معادلات دیفرانسیلی جزئی می باشد. فرماسیون تحلیلی یک سیستم دینامیک بستگی به محدودیت های هندسی یا سینماتیک و قوانین فیزیکی حاکم بر رفتار سیستم دارد.


16-گزینه 9صحیح است کدام یک از جملات زیر در متن ذکر نشده اند:
1)  یک سیستم دینامیک بر محدودیت های تعدادی المان های گسسته و پیوسته مشروط است.
2) یک المان استاتیک به چرخش همزمان مربوط بوده در حالیکه المان دینامیک مبتنی بر ورودی های قبلی است که ممکن است به یک خروجی برگردد.
 

3) دینامیک های مورد گسسته نیازمند قیدهای هندسی یا سینماتیک بیشتری دارد هنگامی که با مورد پیوسته فرار افزاینده مقایسه گردد.
4) یک سیستم استاتیکی ایجاد شده از تمام المان های درگیر است در حالی که یک سیستم دینامیک برای حداقل یک المان متغیر-زمانی اشاره دارد.


17-گزینه 1صحیح است ارتعاشات مکانیکی میتوانند باعث آسیب های زیر گردند به جز:
1) بازدهی بالاتر
2) نویز
3) خرابی
4) ناراحتی


18-گزینه 1صحیح است کدام یک از موارد زیر بهتری توصیف را از سیستم دینامیکی می کند:
1) تمام المان های غیرفعال در کل دینامیک نامیده می شوند.
2) مدلسازی یک سیستم دینامیکی گسسته شامل معادلات دیفرانسیلی جزئی می باشد.
3) مدلسازی یک سیستم دینامیکی شامل قیدهای سینماتیکی می باشد.
4) یک سیستم دینامیکی موردی است که با زمان تغییر می کند.

 

19-گزینه 1صحیح است این متن پیشنهاد می کند که کدام یک از موارد زیر نیازمند انجام به منظور واکنش قطعات ماشین با همدیگر می باشند:
1) ارتعاشات اتفاق می افتد زمانی که یک سیستم از یک موقعیت تعادل پایدار جابجا شود.
2)سیستم تمایل به برگشت به موقعیت تعادل آن تحت عمل دستگاه های پراکنده کننده دارد.
3) یک سیستم ترکیبی از المان های در نظر گرفته شده برای عمل کردن با همدیگر جهت انجام یک هدف می باشند.
4) قطعات چرخشی ماشین نیازمند تعادل دقیق به منظور جلوگیری از  آسیب ناشی از ارتعاشات می باشند.

 


20-گزینه ۱صحیح است واژه پراکندگی در این متن استفاده شده که به ….. نزدیک ترین می باشد.
1) انتشار
2) مصرف
3) توزیع
4) تامل

 


 

بخش E:


متن زیر را خوانده و به سوالات پاسخ دهید.


در سازه های مهندسی مرسوم نگرشی برای طراحی اضافی معمولا برای برآوردکردن الزامات امنیتی وجود دارد. در حالت ایده آل هر کسی تمایل به داشتن     طراحی غیرفعال برای هدف، و طراحی آداپتیو برای بحران دارد. در مقابل، روش متداول معمول مطمئن شدن از این است که سازه غیرفعال برای بحران نیز مناسب می باشد، از این رو به خاطر طراحی-اضافی مستلزم هزینه های بالا می باشد. برخی مثال ها که در آنها کنش آداپتیو بایستی تنها برای بحران یا موارد مخصوص لحاظ گردد ساختمان هایی در مناطق زلزله خیز، هواپیماها در طول فرود و برخاست و وسایل نقلیه در تصادفات می باشند. یک آرایش هوشمند میتواند باشد که در آن بارها در شرایط نرمال لحاظ می گردند و سیستم های تحریک مناسب برای تحمل بارهای غیرعادی فعال می گردند. حتی برای بارهای عادی، خوردگی و سایر تاثیرات کهنگی میتواند طراحی اصلی غیرفعال را نامناسب (و حتی ناایمن) با گذشت زمان ارائه دهد. اگر نظارت پیوسته بتواند داخل طراحی از طریق سنسورهای تعبیه شده توزیع شده ایجاد گردد، تعمیرهای به موقع میتوانند صورت گرفته و بنابراین در هزینه صرفه جویی کرده و از درجه بالای ایمنی مطمئن می گردد.
دو نوع هوشمندی در سازه ها میتواند تشخیص داده شود: حلقه باز و حلقه بسته. یک سازه هوشمند حلقه بسته تغییرات را برای تشخیص ماهیت مساله حس می کند، اقداماتی برای انجام مشکل صورت داده و همچنین اطلاعات حادثه را برای مرجع بعدی ذخیره کند. وسایل هوشمند حلقه باز که در آن طراحی طوری است که یکپارچگی ساختار تنها هنگام نیاز بهبود داده شده و سازه با حالت عادی آن جایگزین می گردد درحالی که هیچ نیازی برای افزایش یکپارچگی وجود ندارد. پل های هوشمند یک پیشنهاد مخصوص مورد علاقه می باشد. این پل ها شامل مقدار بسیار زیادی سرمایه روی ساخت، نگهداری، تعمیر، ارتقا، و در نهایت جایگزینی می باشد.
تصادفات مربوط به وسایل نقلیه ممکن، زلزله ها و وحشت در مردم مسائل اضافی برای ستیز و مقابله می باشند. تعبیه الیاف نوری (فیبرها) به عنوان
سنسورهای توزیع شده در خود مرحله ساخت پیشنهادی هزینه بر نمی باشد. نظارت آنلاین و پردازش میزان وسیعی از اطلاعات سنسور چیز سختی برای انجام با استانداردهای جاری-روز نمی باشد. و امتیازهای کلی در رابطه با هزینه های نگهداری پایین تر، ایمنی بالاتر و جلوگیری از آسیب ایجاد شده با حصار برای کار تعمیری میتواند خیلی زیاد باشد نه برای ذکر جلوگیری از فاجعه هایی هایی مانند فروپاشی پل سازه آداپترونیک (سازگار) اصطلاح دیگر استفاده شده برای سازه های هوشمند می باشند. در سال های آتی ما بایستی یک روند رو به افزون برای جا دادن هوشمندی داخل طراحی اقلام معمولی مساعد ببینیم. راگرز یک توصیف روشن خاص از ماهیت طراحی های سازه ای آینده ارائه کرده است:
سازه های آداپترونیک بایستی به مانند فرضیه های اساسی آنها برای یک هدف داده شده طراحی گردند؛ و با انتقال انرژی بایستی قادر به اصلاح رفتار
آنها جهت ایجاد یک پوششی از ابزار قادر باشند. به عنوان مثال، یک نردبان که بارگذاری بیش از حد شده است میتواند از انرژی الکتریکی برای نرم کردن یا سخت کردن خودش جهت آگاه سازی کاربر از نردبان اضافه بار استفاده کند. همچنین پاسخ اضافه بار بایستی بر اساس تجربه زندگی واقعی نردبان برای محاسبه کهنه شدن یا یک پله آسیب دیده باشد. از این رو، نردبان بایستی حالت جاری آن از سلامتی تعیین کرده و از این اطلاعات به
عنوان معیار برای زمانی که نردبان بارگذاری اضافه شده است استفاده کند.
در برخی نقاط زمانی، نردبان بعدا انفصال آن را اعلام می کند یعنی زمانی که آن دیگر نتواند حتی وظایف جزئی را انجام دهد.


21-گزینه 4صحیح است مولف متن موافق با کدام یک از جملات زیر است:
1) یک پیکربندی هوشمند در هزینه صرفه جویی کرده در حالی درجه بالاتری از ایمنی را تضمین میکند
2) سازه غیرفعال مقرون به صرفه بوده و برای بحران مناسب می باشد.
3) طراحی-اضافی برای برآورد الزامات امنیتی کافی است
4) طراحی آداپتیو مستلزم طراحی اضافی برای تحمل بحران ها فعال می گردد.

 

22- گزینه 1صحیح است وسایل هوشمندی حلقه بسته به معنی طراحی می باشد طوری که
1) از خوردگی و سایر تاثیرات خوردگی جلوگیری می کند
2) آسیب های حاصل را نظارت کرده و تعمیر می کند
3) هنگامی که روش کهنه گردد از حالت نرمال آن فاصله می گیرد.
4) دینامیک ها و اپیزودها را ثبت و ضب می کند
 .

 

23-گزینه 3 صحیح است مولف متن در نظر می گیرد که کدام یک از موارد زیر به عمل آداپتیو برای بحران یا وضعیت های خاص مشابه ترین می باشند؟


1) الیاف نوری
2) فروپاشی های پل
3) پل های هوشمند
4) سنسورهای تعبیه شده

 


24- گزینه ۱صحیح است همانطور که در متن اشاره شد، عبارت
“”content with” نزدیک به کدام معنی می باشد:


1) رقابت با
2)  مقابله کردن
3) ریشه کن کردن
4) مستند کردن

 


25- گزینه 3صحیح است یک نردبان به عنوان یک سازه آداپترونیک میتواند:


1)  خودش را مانند یک سازه حلقه باز اضافه بار کند.
2) کاربر را در مورد آسیب های محتمل هشدار دهد.
3)  استحکام آن را با استفاده از انرژی الکتریکی افزایش دهد
4)  به عنوان یک سازه هوشمند برای شکل دادن مجدد خودش برای شرایط بارگذاری مختلف عمل کند.

26- گزینه ۱صحیح است پل های هوشمند طراحی می شوند برای
1) اصلاح و رفتار به عنوان یک محفظه ابزار
2) قراردادن سنسور توزیع شده برای اهداف نظارتی سلامتی
3) در شرای خشن سازگار باشند.
4) هزینه های ایمنی و نگهداری را افزایش دهد.


 

بخش F:


متن زیر را خوانده و به سوالات پاسخ دهید.


سیستم های تعلیق زیرسیستم های تعلیق اغلب وسایل چرخ دار می باشند. یک سیستم تعلیق وسیله نقلیه دو وظیفه اصلی انجام میدهد. آن بایستی بدنه وسیله نقلیه را از اغتشاشات خارجی جاده برای ایجاد راحتی مسافر ایزوله کرده در حالیکه تماس محکمی بین جاده و لاستیک باقی بماند.
اغتشاشات جاده دارای مشخصه های شدت بزرگ در اغتشاشات فرکانس-پایین (یعنی تپه ها) و شدت کوچک در اغتشاشات فرکانس بالا (یعنی زبری جاده) می باشند. یک تعلیق اصلی اتومبیل که به عنوان یک سیستم تعلیق غیرفعال معروف است متشکل از یک المان ذخیره انرژی می باشد که معمولا یک فنر و یک المان پراکنده کننده انرژی و معمولا یک جاذب شوک می باشد. ضعف اصلی تعلیق غیرفعال این است که در بهبود فاکتور راحتی و ایمنی سوار به طور همزمان ناتوان است. در سیستم تعلیق غیرفعال همیشه مصالحه بین فاکتور راحتی سوار وسیله نقلیه و ایمنی وجود دارد.

27-گزینه 4صحیح است این پاراگراف در مورد ………….
1)  ارتعاش اتومبیل
2)  هدایت اتومبیل
3)  طراحی جاده برای وسایل نقلیه
4)  پراکندگی انرژی توس یک اتومبیل


28-گزینه 9صحیح است کدام یک از جملات زیر درمورد اغتشاشات جاده صحیح است؟
1)  تپه ها و زبری جاده دارای مشخصه های یکسانی می باشند.
2)  اغتشاشات جاده به معنی زبری های جاده و تپه ها می باشند.
3)  زبری جاده مثالی از اغتشاش فرکانس بالا می باشند.
4)  زبری جاده یک مشخصه از آغتشاش فرکانس بالا می باشد.


29- گزینه 1صحیح است این پاراگراف اعلام می کند که در یک سیستم تعلیق غیرفعال:
1)  فاکتور ایمنی و راحتی سوار مستقل می باشند.
2)  فاکتور ایمنی و راحتی سوار رابطه مثبتی بر هم دارند.
3)  راحتی سوار دارای تاثیر مثبتی از ایمنی ماشین می باشد.
4)  برای بهبود راحتی سوار، فاکتور ایمنی بایستی از دست رود و برعکس.

 

30- گزینه 4صحیح است از پارگراف بر می آید که ……………
1) سیستم تعلیق ماشین دارای نقشی روی پایداری وسیله نقلیه می باشد.
2) سیستم تعلیق ماشین برای ذخیره انرژی استفاده می گردد.
3) مسافر بایستی سیستم تعلیق ماشین را کنترل کند.
4) سیستم تعلیق ماشین بر اغتشاشات جاده تاثیر می گذارد.